Slovenský jazyk English Deutsch Italiano Русский язык

FACEBOOK-u
  najnovší článok
 Clausthal-Zellerfeld 2023

Clausthal-Zellerfeld 2. júla 2023 - Miešaný spevácky zbor CHORUS IGLOVIA opäť na cestách – tentoraz koncertoval na pozvanie Universitätschor v nemeckom družobnom meste Clausthal-Zellerfeld.

Clausthal-Zellerfeld, 30.6.-5.7.2023

Je piatok 30.6.2023 podvečer a speváci miešaného speváckeho zboru CHORUS IGLOVIA (MSZ CHI) sadajú do autobusu a vyrážajú cez Poľsko do Berlína. V Berlíne sme po precestovanej noci ráno 1.7.2023 a „vyrážame“ na obhliadku. Videli sme veľa, ale aj sme sa veľa nachodili. Ako prvú sme zazreli Brandenburskú bránu, ako aj Reichstag. Potom sme si nenechali ujsť Berlínsku vežu, kde niektorí šli aj hore na vyhliadku. Cestou do nádherného Berlínskeho dómu (najväčšej katedrály v Berlíne) sme si ešte zaspievali v kostole Marienskirche, ktorý stojí hneď pri Berlínskej veži. Kráčame ulicou „Pod lipami“ a opäť míňame známu bránu, aby sme cez Tiergarten park došli k autobusu. To však máme v nohách vyše 20 km. Niektorí aj viac, pretože stihli pozrieť ešte viacej pamätihodností a pamiatok.
      Unavení, ale spokojní sadáme do autobusu a smerujeme do Clausthal-Zellerfeldu, kde nás čakajú naši hostitelia. Po ubytovaní prichádza prekvapenie, pretože nám naši nemeckí priatelia pripravili večeru, o čom sme vopred nevedeli. Ale ako sa vraví - „bodlo“.
      V nedeľu 2.7.2023 sme sa po raňajkách stihli ešte v hoteli hlasovo rozcvičiť a absolvovať skúšku na večerný koncert, aby sme vzápätí vyštartovali na prehliadku prekrásneho mestečka Goslar, ktoré je známe svojou baníckou tradíciou a mnohými pamiatkami zapísanými v UNESCO. Je to napríklad stredoveká a výborne zachovaná architektúra meštianskych domov. Goslarom nás sprevádzala profesionálna sprievodkyňa a dozvedáme sa mnoho nových a vcelku prekvapivých informácií.
      Poobede krátky oddych a ide sa do auly miestnej Technickej univerzity, kde má najprv skúšku domáci Universitätschor, po nich my a stihli sme precvičiť aj spoločnú skladbu. Tu vznikla zaujímavá situácia, pretože pôvodne mala spoločnú skladbu dirigovať domáca dirigentka, ale nakoniec to dopadlo tak, že prvú slohu dirigovala ona a druhú slohu naša dirigentka. Bolo to veľmi zaujímavé, pretože sa striedali uprostred skladby, jedna ruky dole a druhá ruky hore.
      Po prezlečení do „speváckeho“ začína koncert, kde v prvom bloku vystupujú domáci speváci, ktorí zaspievali 5 piesní. Potom nasleduje CHORUS IGLOVIA s celým svojím programom. Zaspievali sme 13 piesní v 3 blokoch a aj naša dirigentka Marta Nováková skonštatovala, že vcelku úspešne, teda bola spokojná, čo nás veľmi potešilo, ale aj utvrdilo v tom, že spoločne robíme dobrú vec, do ktorej sa oplatí investovať. V záverečnom bloku spievajú naši hostitelia 4 skladby a nasleduje spoločná skladba, ktorá dala bodku za výborným kultúrnym zážitkom, čo ocenili aj prítomní diváci.
      Koncert doznel, ale spoločné posedenie oboch zborov iba začína. Po oficialitách a odovzdaní pripravených darčekov nám naši hostitelia pripravili skutočne bohatú a (nielen oku) lahodiacu večeru. Hovorí sa, že muzika spája, čo sa v našom prípade splnilo do bodky, pretože CHORUSÁCI vytiahli gitary, husle i iné hudobné nástroje a (aj) slovenskými piesňami oživili večer tak, že tancovali skoro všetci a stoly sme museli posúvať nabok. Vynikajúci a veľmi príjemný večer to bol.
      Nestačíme ďakovať hostiteľom a už je tu pondelok 3.7.2023 ráno a my po raňajkách štartujeme do Kolína nad Rýnom. Naším cieľom bola hlavne Kolínska katedrála, ktorá je 4. najväčšou katedrálou na svete. A veru, je fakt epochálna. Mnohým nám sa splnil sen. Nielenže bola otvorená a mohli sme absolvovať jej prehliadku, ale dovolili nám v nej zaspievať pred oltárom AveMaria. No, tak to už bola sila a mnohým z nás nabehla husia koža. Ten zvuk a tá ozvena, no nezabudnuteľné. Návštevníci katedrály sa začali zbiehať, že teda „koncert bude“, ale nič z toho, pretože nám dovolili zaspievať len túto jednu pieseň. Ale aj za to sme im boli vďační.
      Potom sme si pozreli staré mesto Kolín aj s jeho pamiatkami, ochutnali sme miestne pivo (to všade) a znovu sme sadli do autobusu. Tentoraz smer Mníchov.
      Po precestovanej noci v autobuse prichádzame v utorok 4.7.2023 ráno do Mníchova. Staré mesto s rínkom, radnicou a centrom je úžasné, ale nás zasa láka spev a katedrála Frauenkirche. Tu nám dovolili spievať, ale až po obradoch, takže sme si „odskočili“ do neďalekého kostola sv. Petra, aby sme si zaspievali 3 skladby s fantastickou akustikou. Po návrate naspäť do Frauenkirche sme predviedli prítomným divákom 2 skladby a boli sme rovnako fascinovaní mohutnosťou zvuku a ozvenou spevu. Až po týchto „výkonoch“ sme si pozreli centrum Mníchova s jeho prekrásnou radnicou s orlojom, zámkom, záhradami, rínkom a stredovekou architektúrou.
      Poobede sadáme znovu do autobusu a ideme smerom do Českých Budějovíc, kam sme dorazili až večer, lebo vzhľadom na uzavretý prechod cez české hranice sme museli robiť 75 km obchádzku. Po ubytovaní v hoteli si prezeráme takmer všetci nočné námestie a zákutia starého mesta, kde to ale žije. Mesto aj počasie je prekrásne a pri občerstvujúcom pive na námestí konštatujeme, že sme sem mali prísť na viac dní, nielen na 1 noc.
      To už je posledný deň nášho zájazdu, streda 5.7.2023. Po raňajkách sadáme do autobusu a ideme do zámku Hluboká. Z parkoviska nás do zámku vyviezol miestny rekreačný vláčik, čo bol zasa zážitok, aj keď nie prvý tohto druhu. Čas do začiatku prehliadky sme využili ako inak, zasa spevom, pretože sme na nádvorí zámku v príjemnej akustike zaspievali prítomným hosťom 3 skladby, z ktorých sme jednu venovali našej členke zboru k jej narodeninám. Prehliadka krásneho zámku Hluboká stála rozhodne za to. Rovnako aj česká kuchyňa, ktorú sme po čase ochutnali.
      Sadáme do autobusu, aby sme s prestávkami dorazili po vyše 3200 km cesty domov. Ale plní zážitkov, vnemov, spomienok a dobrej nálady, pretože sme predviedli 1 krásny koncert, ktorý sa nám vydaril a videli sme 5 veľkých nemeckých miest a 1 český zámok – všetko podľa plánu.
      Zasa sme si dokázali, že spev ľudí spája, pretože tentoraz nás spojil aj výkonnostne, aj cestovne. A spomienky rozhodne stoja za to. Už sa tešíme na ďalší zájazd. Kam to však bude, nevieme.